Efektywne i skuteczne prowadzenie swojego biznesu zależy od wielu różnych spraw, nad jakimi należy cały czas trzymać pełną kontrolę. Niezbędne będzie też podejmowanie rozmaitych decyzji, od jakich zależeć będzie niejednokrotnie przyszłości firmy, dlatego niezwykle istotne będzie to, aby mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy do tego celu wykorzystują różne informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tej pierwszej grupy się zaliczają wszelakie analizy i raporty sprzedażowe, które wykonywane są w oparciu o dane z przeprowadzanych transakcji. Często zatrudniane są też do tego niezależne konsultingowe firmy, jakie zajmują się wykonywaniem różnego rodzaju badań.
Najczęściej firmy decydują się na marketingowe i rynkowe, które przez większość osób są traktowane jako takie same. Tymczasem jest między nimi sporo różnic, o których należy wiedzieć, jeżeli będzie się chciało je właściwie interpretować. Jeżeli wykorzystane bowiem one zostaną do podjęcia istotnych decyzji związanych z rozwojem czy inwestycjami, to należy wiedzieć dokładnie, co oznaczają. Dość trudne do wykonania i interpretacji są badania rynku, jednak bardzo dużo powiedzieć one mogą o tym, jak dana firma funkcjonuje w skomplikowanych mechanizmach rynkowych. Podczas tych badań analizowane są między innymi zjawiska podaży i popytu, zachowania i preferencje klientów, a także trendy w mechanizmach kształtowania się cen.
Mogą też dostarczyć cennych informacji w temacie procesów dystrybucji, co umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań. Za to badania marketingowe są ściśle powiązane ze sprzedażą, i należy je interpretować wspólnie. Ich podstawową rolą jest ocena tego, jak konkretna firma prezentuje się na rynku i jaką zajmuje tam pozycję. Ocena wyników sprzedaży, wizerunku marki czy zweryfikowanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych to tylko część elementów tego typu badań. Dzięki nim można przede wszystkim ocenić miejsce, w jakim znajduje się biznes, a także zaplanować odpowiednie działania w celu umocnienia i poprawienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+