Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
Strona główna Budownictwo, Przemysł Świadectwo energetyczne dla domu – w jaki sposób będzie można go szybko wykonać

Świadectwo energetyczne dla domu – w jaki sposób będzie można go szybko wykonać

autor Lena
11 wyświetlenia

Jedną z wielu różnych rzeczy, które trzeba załatwić przy sprzedawaniu domu lub mieszkania, jest certyfikat energetyczny. Dokument ten wymagany jest przy tego typu transakcjach, zresztą podobnie jak w przypadku wynajmu. Budynki niedawno postawione powinny już dysponować świadectwem, zaś właściciele starszych będą się musieli postarać o nie. Na szczęście obecnie nie ma żadnego problemu, aby to załatwić, ponieważ na rynku w naszym kraju działa wiele firm świadczących takie właśnie usługi. Przy wyborze takiej firmy pasuje jednak na kilka istotnych kwestii zwrócić uwagę. W pierwszej kolejności osoba zajmująca się zleceniem musi posiadać odpowiednie uprawnienia do tego, w przeciwnym razie dokument ten nie będzie ważny.

Dla wielu osób sporo znaczenia będzie też miała cena, ale akurat tutaj sytuacja jest dość dobra. Ze względu na dużo konkurencji ceny przygotowania świadectw cały czas spadają. Obecnie taki dokument można zrobić już za około dwieście złotych, jeśli dotyczył on będzie niewielkiego mieszkania czy domu. W przypadku większych obiektów kwota trochę wzrośnie, lecz z reguły nie przekroczy tysiąca złotych. To w dużym stopniu jest rezultatem możliwości załatwienia wszystkiego zdalnie. Aby przygotować Świadectwo energetyczne lokalu nie będzie trzeba dojeżdżać na miejsce i robić oględzin obiektu.

Zupełnie wystarczy jeśli właściciel podeśle wszystkie niezbędne dokumenty, oraz parę odpowiednio wykonanych fotografii. To pozwoli na policzenie wszystkiego co jest potrzebne, i przesłanie certyfikatu zamawiającemu. Istotne przy tym jest to, żeby podawane dane odpowiadały stanowi faktycznemu. Jeżeli będzie inaczej i zostanie to wykryte, to liczyć się trzeba z jakąś karą. Zależnie od oczekiwań zrobiony dokument można otrzymać w wersji elektronicznej lub papierowej. W obu tych przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie potrzebne informacje, w tym numer nadany w centralnym rejestrze. Ważność takiego świadectwa to dziesięć lat i po upływie tego czasu trzeba go zrobić ponownie, chyba że w międzyczasie przeprowadzone zostaną jakieś większe prace remontowe.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
(Visited 4 times, 1 visits today)

Podobne publikacje

Dodaj swój komentarz